23 september 2008

En flott ettermiddag i skogen :-)




I dag på jobben bestemte jeg og Anita Gjerdebakken at vi skulle ta en sopptur i skogen rett ved siden av her jeg bor , for jeg vet at der ligger skogens gull og bare venter på å bli hentet ut .
Vi ruslet ut og hadde med kurver og en kaffekopp , og anita hadde også sørget for at vi ikke skulle sulte på en god stund ,OM vi skulle gå oss bort ;-) vi gikk mot trakter vi hadde vært før og visste at her ventet traktkantarellen på oss, og jo riktig ... der var den







Det ser litt mindre ut enn det egentlig er på fatet , og Anita klarte å plukke mer enn meg . Så at det er overflod å hente i skogen om dagen er helt sikkert , vi fant flere typer i dag :













Her ser dere Skogens "gull" Gul kantarell til høyre og en jeg virkelig synes er enda bedre nemlig Svart trompetsopp ... til venstre .den smaken er helt utrolig god , ikke så ofte å finne , men når man finner den er den en liten åpenbaring , he he
Så nå er det bare å sette igang og forvelle den og putte vekk i fryseren , så har jeg noe snadder å hente fram gjennom vinteren .....




GOD MIDDAG ;-)

Ingen kommentarer: